Secapp-alusta on suljettu järjestelmä ja sen käyttämiseen tarvitaan käyttäjätunnukset. Secappin käyttäjäprofiilit voidaan jakaa kolmeen osaan: peruskäyttäjä, viestinlähettäjä ja pääkäyttäjä. Jokaisella roolilla on Secappissa erilaiset oikeudet:
Peruskäyttäjä #
- Hälyttäminen: hälytyksien vastaanotto ja kuittaukset usean eri toimituskanavan kautta, ml. älypuhelinsovellus, SMS, Windows-työasemasovellus, robottipuhelu, äänitiedostopuhelu ja sähköposti
 - Viestintä: chat-keskustelu mobiili- ja selainsovelluksella
 
Viestinlähettäjä #
- Peruskäyttäjän toiminnot
 - Hälyttäminen: hälytyksien lähettäminen
 - Videotoiminnat: jaettu videoyhteys hälytyksessä mukana olevien kesken mobiili- ja selainsovelluksella
 - Turvatoiminnot: OneClick-painikkeet ja yksintyöskentelyn ajastin
 - Tehtävälista- ja lomaketoiminnallisuudet: tehtävälistojen täyttö mobiili- ja selainsovelluksella
 
Pääkäyttäjä #
- Peruskäyttäjän ja viestinlähettäjän toiminnot
 - Käyttäjien-, ryhmien- ja osaamisten hallinta
 - Hälytys-/viestipohjien hallinta
 - Tilannekuva ja valmiuden seuranta
 - Tehtävälista- ja lomaketoiminnallisuudet: Tehtävälistojen ja lomakkeiden sisältöjen hallinta
 - Kohdetietojen ja assettien hallinta
 
Mikäli sinulla ei vielä ole henkilökohtaisia tunnuksia (käyttäjätunnus ja salasana) Secappiin, niin saat ne organisaatiosi pääkäyttäjältä. Suosittelemme oletussalasanan vaihtamista heti ensimmäisen sisäänkirjautumisen yhteydessä.



