Hälytys- ja viestintätoiminnot
Secappissa on kiinnitetty erityistä huomiota viestien luotettavaan perille menoon, tietoturvaan ja siihen, että kriittinen tieto saadaan lähetettyä ja kohdennettua sekunneissa juuri oikeille henkilöille – on henkilöitä sitten yksi tai tuhansia.
Hyödyt
Secappin avulla hälytykset ja viestit menevät varmasti perille
Takaa viestien perille menon useiden eri kanavien kautta.
Vähennä kriisitilanteiden inhimillisten virheiden mahdollisuutta.
Varmistaa, että saat ihmisten huomion ja vastauksen nopeasti.
- Vähentää manuaalista työtä, kuten esimerkiksi soittorinkejä.
Pienemmät kustannukset verrattuna perinteisiin viestintävälineisiin, esim. tekstiviesteihin ja puheluihin.
Kommunikointi tapahtuu turvallisella alustalla, joka täyttää GDPR:n vaatimukset.
Varautuminen
Valmiit viestipohjat helpottavat varautumista – niitä voidaan luoda sekä päivittäisiä toimintoja, että hätätilanteita varten.
Viestipohjiin voidaan määritellä ikoni, prioriteetti, vastaanottajat, aihe, kuvaus, toimintaohjeet, liitteet, sekä viestintäkanavat.
Käyttäjien yhteystietojen, osaamisen sekä ryhmien hallinnointi mahdollistaa viestien tarkan kohdentamisen sekä nopean reagoinnin yllättävissä tilanteissa.
Vastaanottajien kuittauksille/reaktioille voidaan rakentaa valmiita vastauksia, jotka saadaan automaattisesti lähtemään mikäli vaatimukset täyttyvät.
Nopea kaksisuuntainen ja monikanavainen hälyttäminen
Viestit saadaan lähtemään yhdellä napinpainalluksella tai täysin automaattisesti
Voidaan lähettää eri viestintätavoilla: sovellus (Android, iOS), selain, SMS, email, työasema, robottipuhelut, TETRA/VIRVE, Airbus Dabat -sovellus.
Viestit ja hälytykset ohittavat tarvittaessa laitteiden äänettömyysasetukset ja vaativat välitöntä vastausta (OK tai NOK)
Viestintä voidaan kohdentaa henkilöiden osaamisten, ryhmätietojen, käytettävyyden tai sijainnin perusteella
Hälytettyjen ihmisten on mahdollista nähdä kuittaukset ja vastaajien osaamistiedot reaaliaikaisesti.
Reaaliaikainen tilannekuva
Tietoturvallinen kahdenkeskinen, ryhmä- ja hälytyskohtainen chat-toiminto pikaviestintään sekä päivittäisiin että odottamattomiin tilanteisiin.
Ajankohtaista tietoa voidaan saada ja välittää eri tavoilla: pikakuittaukset, hälytyskohtainen chat-keskustelu, liitteet, sijaintitiedot, tehtävälistat/raportti.
Videoyhteys, josta on apua mm. konsultoinneissa ja kokouksissa.
Mahdollisuus kommunikoida nopeasti kriittisten sidosryhmien kanssa: mm. turvallisuusorganisaatiot, valmiusryhmät, johto ja kaupungin viranomaiset.
Tilannekeskustelut ja tallenteet keskusteluhistoriasta tarvittaessa seurantaa varten.