Published On: 08.11.2018Last Updated: 06.08.2024Categories: Asiakaskokemukset, Uncategorized

“Eräs hoitajistamme kertoi ettei ole koskaan rakastunut mihinkään sovellukseen, mutta Secappiin hän on.”

Mikkelin ensihoitokeskus vastaa koko Etelä-Savon alueella suoritettavasta ensihoitopalvelusta. Jo ensimmäisten käyttövuosien aikana Secappista tuli korvaamaton osa ensihoitokeskuksen päivittäistä toimintavarmuutta.

Mikkelin ensihoitokeskus kuuluu Etelä-Savon hyvinvointialueeseen eli nykyiseen Eloisaan. Ensihoitokeskus vastaa koko Etelä-Savon alueella suoritettavasta ensihoitopalvelusta. 

Secapp on ensihoitokeskuksella päivittäisessä käytössä muun muassa työvuorojen täyttämisessä sekä sen varmistamisessa, että maakunnan alueella on ambulansseja aina tarvittava määrä liikenteessä. 

– Jos jostain puuttuu henkilökuntaa, niin Secappilla on nopeaa tavoittaa kaikki tarvittavat henkilöt. Se myös seuloo vastaukset meille automaattisesti. Meidän ei tarvitse ruveta vastailemaan puhelimeen, vaan Secapp hoitaa vuorotäydennyksen puolestamme loppuun asti, kertoo Marika Heiskanen, palvelusihteeri Mikkelin keskussairaalan ensihoitoyksiköstä. 

Ennen Secappia ensihoitokeskus on käyttänyt kahta erilaista tekstiviestipohjaista järjestelmää. Toimintavarmuuden näkökulmasta järjestelmissä oli kuitenkin puutteita.

– Yksi suuronnettomuusharjoitus meni niin, että viesteistä suurin osa tavoitti vastaanottajat kahden vuorokauden viiveellä. Secappilla tehtiin vastaava, niin meillä noin 500 viestistä kaksi meni pienellä viiveellä perille. 

Toimintavarmuus on tärkeä näkökulma potilasturvallisuuden kannalta. Toimivan järjestelmän kanssa tiedetään, että joka paikassa ja toimenpiteessä on aina oikea määrä ihmisiä paikalla. 

– Secapp säästää sekä aikaa että rahaa. Sen myötä elämä on muuttunut paljon, paljon paremmaksi. Eräskin osastonhoitaja sanoi, että hän ei ole ikinä rakastunut mihinkään sovellukseen, mutta Secappiin hän on rakastunut, Heiskanen iloitsee. 

Secapp on vakiintunut osaksi ensihoitokeskuksen arkea ja nyt ajatus työpäivistä ilman sovellusta tuntuu jo kaukaiselta.

”Secappista on jäänyt sellainen fiilis tässä reilun kahden vuoden aikana, että jos joku tässä talossa ilmoittaisi että sen käyttö lopetetaan, niin tulisi iso itku ja kyllä pistäisin vastaan kaikin mahdollisin keinoin.”

Kiinnostuitko?

Jutellaan millaista hyötyä Secappista on sinulle ja organisaatiollesi.

Ota yhteyttä

“Eräs hoitajistamme kertoi ettei ole koskaan rakastunut mihinkään sovellukseen, mutta Secappiin hän on.”

Mikkelin ensihoitokeskus vastaa koko Etelä-Savon alueella suoritettavasta ensihoitopalvelusta. Jo ensimmäisten käyttövuosien aikana Secappista tuli korvaamaton osa ensihoitokeskuksen päivittäistä toimintavarmuutta.

Mikkelin ensihoitokeskus kuuluu Etelä-Savon hyvinvointialueeseen eli nykyiseen Eloisaan. Ensihoitokeskus vastaa koko Etelä-Savon alueella suoritettavasta ensihoitopalvelusta. 

Secapp on ensihoitokeskuksella päivittäisessä käytössä muun muassa työvuorojen täyttämisessä sekä sen varmistamisessa, että maakunnan alueella on ambulansseja aina tarvittava määrä liikenteessä. 

– Jos jostain puuttuu henkilökuntaa, niin Secappilla on nopeaa tavoittaa kaikki tarvittavat henkilöt. Se myös seuloo vastaukset meille automaattisesti. Meidän ei tarvitse ruveta vastailemaan puhelimeen, vaan Secapp hoitaa vuorotäydennyksen puolestamme loppuun asti, kertoo Marika Heiskanen, palvelusihteeri Mikkelin keskussairaalan ensihoitoyksiköstä. 

Ennen Secappia ensihoitokeskus on käyttänyt kahta erilaista tekstiviestipohjaista järjestelmää. Toimintavarmuuden näkökulmasta järjestelmissä oli kuitenkin puutteita.

– Yksi suuronnettomuusharjoitus meni niin, että viesteistä suurin osa tavoitti vastaanottajat kahden vuorokauden viiveellä. Secappilla tehtiin vastaava, niin meillä noin 500 viestistä kaksi meni pienellä viiveellä perille. 

Toimintavarmuus on tärkeä näkökulma potilasturvallisuuden kannalta. Toimivan järjestelmän kanssa tiedetään, että joka paikassa ja toimenpiteessä on aina oikea määrä ihmisiä paikalla. 

– Secapp säästää sekä aikaa että rahaa. Sen myötä elämä on muuttunut paljon, paljon paremmaksi. Eräskin osastonhoitaja sanoi, että hän ei ole ikinä rakastunut mihinkään sovellukseen, mutta Secappiin hän on rakastunut, Heiskanen iloitsee. 

Secapp on vakiintunut osaksi ensihoitokeskuksen arkea ja nyt ajatus työpäivistä ilman sovellusta tuntuu jo kaukaiselta.

”Secappista on jäänyt sellainen fiilis tässä reilun kahden vuoden aikana, että jos joku tässä talossa ilmoittaisi että sen käyttö lopetetaan, niin tulisi iso itku ja kyllä pistäisin vastaan kaikin mahdollisin keinoin.”

Kiinnostuitko?

Jutellaan millaista hyötyä Secappista on sinulle ja organisaatiollesi.

Ota yhteyttä