Published On: 23.09.2024Last Updated: 23.09.2024Categories: Asiakaskokemukset

SuomiAreenan turvallisuusorganisaation tavoitteena oli parantaa varautumista ja tiedonkulkua. Erityisesti haluttiin varmistaa, että tapahtuma pystyttäisiin tarvittaessa nopeasti keskeyttämään ja käynnistämään uudelleen. Toimivaksi työkaluksi tähän osoittautui Secapp, joka tarjosi tehokkaat ratkaisut päivittäiseen kommunikointiin ja turvallisuuden hallintaan. Kokemukset Secappin käytöstä olivat erittäin positiivisia, ja käyttäjät omaksuivat järjestelmän nopeasti. 

Turvallisuusorganisaation lisäksi jokainen lavavastaava ja -avustaja käytti Secappia. Aamuisin käytiin läpi lavatarkastuslistat ja lähetettiin muistutuksia päivittäisten tapahtumien alkamisesta.

Kesällä 2024 Porissa järjestetyssä SuomiAreena-tapahtumassa käytettiin ensimmäistä kertaa Secappia tapahtumaturvallisuuden varmistamiseen. 

SuomiAreenan turvallisuusjärjestelyt ovat erittäin korkeatasoiset, ja niitä kehitetään jatkuvasti. 247 Satakunnan Turvapalvelut Oy tunnisti Secappin potentiaalin tapahtuman turvallisuuden parantamisessa. He käyttävät Secappia myös omassa toiminnassaan ja yhteistyö Porin kaupungin kanssa oli ennestään tiivistä. Tapahtumaturvallisuuteen erikoistunut porilainen RescSec Oy vastasi järjestelmän käytännön toteutuksesta SuomiAreenassa.

Porin kaupungin turvallisuuspäällikkö Jukka-Pekka Schroderus taustoittaa Secappin käyttöä SuomiAreenassa:

– Tärkein tekijä meille oli se, että pystyisimme tarvittaessa keskeyttämään tapahtuman nopeasti ja käynnistämään sen jälleen sujuvasti. Tällaiseen tuli tarve vuonna 2023, kun SuomiAreenan tilaisuus jouduttiin keskeyttämään rajuilman vuoksi. Lisäksi Secappilla pilotoimme turvallisuuspoikkeamien välittämistä suoraan turvallisuusjohdolle.

Secapp varmisti sujuvan ja varman tiedonkulun

Turvallisuuspäällikkö Jari-Matti Toivonen Satakunnan Turvapalveluista kertoo, että kaupunkifestivaali SuomiAreena tarjosi uudenlaisen toimintaympäristön tapahtumaturvallisuuden kannalta.

– SuomiAreena eroaa perinteisistä festivaaleista siten, että tapahtuma on levittäytynyt laajalle alueelle, ja lavoja on eri puolilla kaupunkia. Viestinnältä vaaditaan paljon, ja perinteiset radiopuhelimet eivät riitä kattamaan koko aluetta. Secappin avulla koko tapahtumahenkilökunta voitiin tavoittaa nopeasti, luotettavasti ja kaksisuuntaisesti. Tieto saavutti samanaikaisesti ja nopeasti kaikki ja pystyimme myös varmistumaan viestien perillemenosta.

”Secappin avulla koko tapahtumahenkilökunta voitiin tavoittaa nopeasti, luotettavasti ja kaksisuuntaisesti. Tieto saavutti samanaikaisesti ja nopeasti kaikki ja pystyimme myös varmistumaan viestien perillemenosta.”

Turvallisuusjohdon lisäksi Secappia käyttivät lavavastaavat ja -avustajat. Yhteensä Secappissa oli noin 80 henkilöä. Sen avulla hoidettiin päivittäiset tarkistuslistat, ajankohtainen viestintä ja ilmoitukset turvallisuuspoikkeamista. 

– Lavavastaavat saivat joka aamu Secappin kautta tarkastuslistat, ja mahdolliset turvallisuuspoikkeamat pystyttiin välittämään reaaliajassa. Sovellukseen oli tehty myös muita turvallisuuteen liittyviä painikkeita, joten tieto välittyi turvallisuusjohdolle yhdellä napinpainalluksella. Ilmoituksiin pystyi liittämään kuvia tai videoita, mikä auttoi tilannekuvan muodostamisessa. Kenenkään ei tarvinnut epäröidä yksin, kun ilmoittaminen oli helppoa ja kynnys matala, Toivonen sanoo.

Jukka-Pekka Schroderus kertoo, että turvallisuus on yhteistyötä ja jokainen toimija osaltaan edistää turvallisuutta. Kaikilla on selkeä tehtävänkuva, vastuut ja toimintaohjeet. Oli kyseessä sitten lavavastaavat, -avustajat, moderaattorit, tekninen henkilökunta, järjestyksenvalvojat, ensiapuhenkilöstö tai alueella toimivat viranomaiset. Heistä muodostuu kokonaisuus, joka varmistaa turvallisen tapahtuman toteutumisen.

Tehokas varautuminen lisäsi työntekijöiden turvallisuuden tunnetta

Sen lisäksi, että viestintä ja tiedonkulku tehostui, Secapp lisäsi myös työntekijöiden omaa turvallisuuden tunnetta. Tieto siitä, että yhtä nappia painamalla voisi kutsua ensiapua, turvallisuushenkilöstöä tai muuta apua, teki turvallisen olon. 

Vaikka tapahtuman aikana ei tarvittu suurempia kriisinhallintatoimia, Secapp antoi valmiudet nopeaan reagointiin. Jos poikkeustilanteita olisi ilmennyt, olisi tieto saatu viranomaisille nopeasti. Secapp antoi luottavaisen olon – tiedettiin, että kaikkiin tilanteisiin oltiin valmiina. 

“Olisimme pystyneet keskeyttämään tapahtuman yhdellä napin painalluksella, ja sama tieto ja toimintaohjeet olisivat tavoittaneet sekunneissa koko tapahtumahenkilökunnan”, kiittää Toivonen. 

“Olisimme pystyneet keskeyttämään tapahtuman yhdellä napin painalluksella, ja sama tieto ja toimintaohjeet olisivat tavoittaneet sekunneissa koko tapahtumahenkilökunnan.”

Tapahtuman työntekijöiden lisäksi Secapp toi myös turvallisuusorganisaatiolle mielenrauhaa. He pystyivät luottamaan siihen, että jokainen viesti välittyi suoraan kaikille tarvittaville tahoille ilman välikäsiä tai viestien muuttumista matkalla. Tieto oli yhtenäistä ja vältyttiin ”rikkinäisen puhelimen” -efektiltä.

– Mielestäni suurin Secappin tuoma hyöty tapahtumassa oli juuri kriittisen tiedon varmennettu ja samanaikainen jakaminen kaikille. Pystyin itse näkemään, kuka oli saanut ja lukenut viestin. Jos joku ei olisi nähnyt viestiä, olisimme voineet heti lähettää jonkun paikalle varmistamaan tilanteen ja tarvittaessa ryhtymään toimiin nopeasti. Tiedon jakaminen oli paitsi luotettavaa ja selkeää, myös kaksisuuntaista. Lisäksi Secappin sovellettavuus monenlaiseen oli tärkeä etu – tiedon voi välittää yhdelle tai vaikka tuhannelle samanaikaisesti.

”Mielestäni suurin Secappin tuoma hyöty tapahtumassa oli juuri kriittisen tiedon varmennettu ja samanaikainen jakaminen kaikille.”

Secapp vakuutti sekä työntekijät että turvallisuusjohdon

Secapp osoittautui toimivaksi työkaluksi sekä turvallisuusjohdon että tapahtumatyöntekijöiden mielestä. Digitaaliset tarkistuslistat ja infoviestit auttoivat pitämään kaikki ajan tasalla. Työntekijöiden palautteen mukaan erityisesti helppokäyttöiset tarkistuslistat toivat turvaa siitä, että kaikki on varmistettu ennen esiintyjien puheenvuoroja ja apu oli napin painalluksen päässä. 

Turvallisuusjohdolle Secapp antoi varmuuden siitä, että kaikkeen on varauduttu. Secapp toi myös läpinäkyvyyttä kentälle ja mahdollisti nopean reagoinnin ja avun lähettämisen paikalle. Ennen kaikkea viiveetön viestintä ja varmuus siitä, että tieto todella on tavoittanut vastaanottajat, sai kiitosta. 

Vaikka enemmistö käyttäjistä käytti Secappia ensimmäistä kertaa, he ottivat sen sujuvasti haltuun perehdytyksen jälkeen. Toiminnot oli käyttäjienkin mukaan helppo omaksua eikä kukaan tarvinnut enää apua tapahtuman aikana. 

Jukka-Pekka Schroderus näkee Secappin tuoman lisäarvon SuomiAreenassa.

– Käytössämme oli nyt työkalu, joka vastasi tarpeeseemme. Aloitimme käytön pienimuotoisesti, mikä osoittautui oikeaksi ratkaisuksi. On tärkeää miettiä, miten eri työkalut sopivat arjen toimintaan ja mitä niillä halutaan saavuttaa – olennaista on tuottaa lisäarvoa turvallisuudelle.

”Sovellus on osoittautunut erittäin potentiaaliseksi työkaluksi erityisesti ammattimaisen turvallisuusjohdon tarpeisiin.”

Secappin käyttöä SuomiAreenassa suunnitellaan myös tulevaisuudessa. Sovellus on osoittautunut erittäin potentiaaliseksi työkaluksi erityisesti ammattimaisen turvallisuusjohdon tarpeisiin. “Myös RescSecillä on aikomuksena hyödyntää Secappia jatkossakin eri tapahtumissa”, summaa Toivonen.

Toivonen suosittelee Secappia lämpimästi tapahtumaturvallisuuteen. Se on todettu äärimmäisen hyväksi työkaluksi ammattimaiselle turvallisuusjohdolle – ja tapahtumiahan riittää.

Näin Secapp auttoi SuomiAreenassa

  • Tarkistuslistojen hallinta ja ajankohtainen viestintä: Käytössä oli digitaaliset tarkastuslistat, jotka auttoivat varmistamaan, että tarpeelliset asiat on tarkistettu ja lavan tapahtuma valmis alkamaan. Myös mahdolliset aikataulumuutokset ja muu viestintä pystyttiin välittämään reaaliajassa.
  • Turvallisuuspoikkeamista ilmoittaminen: Työntekijät pystyivät ilmoittamaan turvallisuuspoikkeamista helposti ja matalalla kynnyksellä yhdellä napinpainalluksella. Kaksisuuntaisen viestinnän ansiosta he saattoivat myös kysyä lisätietoja sekä lähettää kuvia tai videota suoraan kentältä, toimien näin turvallisuushenkilöstön silminä koko tapahtuma-alueella.
  • Avun hälyttäminen: Työntekijät pystyivät kutsumaan apua yhtä nappia painamalla – oli se sitten ensiapu, järjestyksenvalvoja tai vesihuolto helteisissä olosuhteissa. Käytännössä kaikki tarvittava apu saatiin kätevästi paikalle Secappin avulla.
  • Luotettava ja viiveetön tiedonkulku: Secapp mahdollisti tiedon jakamisen kaikille kerralla ilman välikäsiä. Näin vältettiin moninkertainen tiedottaminen, mikä vähensi viivettä ja riskiä tiedon muuttumisesta matkalla. Turvallisuusjohto pystyi varmistumaan, että tieto oli saavuttanut kaikki tarvittavat tahot.
  • Läpinäkyvä tilannekuva ja joustava reagointi: Turvallisuusjohto tiesi aina reaaliaikaisesti, mitä kentällä tapahtui, ja pystyi tarvittaessa reagoimaan nopeasti, esimerkiksi lähettämään lisäresursseja tai jopa keskeyttämään tapahtuman. Valmius välittää kriittinen tieto nopeasti myös viranomaisille ja muille sidosryhmille. 

Tutustu lisää:

SuomiAreena

SuomiAreena on vuosittain Porissa järjestettävä yhteiskunnallinen keskustelutapahtuma, joka kokoaa yhteen päättäjiä, asiantuntijoita ja kansalaisia keskustelemaan ajankohtaisista aiheista. Useilla lavoilla eri puolilla kaupunkia järjestettävät tilaisuudet tarjoavat foorumin avoimelle ja monipuoliselle vuoropuhelulle. 

www.suomiareena.fi 

247 Satakunnan Turvapalvelut 

247 Satakunnan Turvapalvelut on turvallisuusalan yritys, joka tarjoaa monipuolisia palveluita, kuten vartiointia, hälytysvalvontaa, turvatekniikkaa ja tapahtumaturvallisuutta. Yritys on myös Secappin jälleenmyyjäkumppani. 

Yritys hyödyntää Secappia laajasti omassa arjessaan. Henkilökunta käyttää sovellusta muun muassa työvuorokutsuihin ja tuurauskyselyihin. Vartijat voivat hälyttää helposti lisäresursseja yhdellä napinpainalluksella. 

Innovatiivisena toimijana 247 Satakunnan Turvapalvelut Oy valjastaa Secappin toimintoja erilaisiin tarpeisiin. Esimerkiksi kohteiden poikkeamahälytyksiin, tapahtumailmoituksiin, raportointiin ja integroituna mm. palohälytyksiin. Näin voidaan esimerkiksi tehtaissa tai oppilaitoksissa välittää hälytykset ja toimintaohjeet nopeasti kaikkien puhelimiin ja mahdollistaa nopea reagointi.

www.satakunnanturvapalvelut.fi

RescSec

RescSec on porilainen turvallisuusorganisaatio, joka erikoistuu tapahtumaturvallisuuteen. Yritys tarjoaa kattavia turvallisuuspalveluita erilaisiin tilaisuuksiin, kuten festivaaleihin ja yleisötapahtumiin.

www.rescsec.fi

SuomiAreenan turvallisuusorganisaation tavoitteena oli parantaa varautumista ja tiedonkulkua. Erityisesti haluttiin varmistaa, että tapahtuma pystyttäisiin tarvittaessa nopeasti keskeyttämään ja käynnistämään uudelleen. Toimivaksi työkaluksi tähän osoittautui Secapp, joka tarjosi tehokkaat ratkaisut päivittäiseen kommunikointiin ja turvallisuuden hallintaan. Kokemukset Secappin käytöstä olivat erittäin positiivisia, ja käyttäjät omaksuivat järjestelmän nopeasti. 

Turvallisuusorganisaation lisäksi jokainen lavavastaava ja -avustaja käytti Secappia. Aamuisin käytiin läpi lavatarkastuslistat ja lähetettiin muistutuksia päivittäisten tapahtumien alkamisesta.

Kesällä 2024 Porissa järjestetyssä SuomiAreena-tapahtumassa käytettiin ensimmäistä kertaa Secappia tapahtumaturvallisuuden varmistamiseen. 

SuomiAreenan turvallisuusjärjestelyt ovat erittäin korkeatasoiset, ja niitä kehitetään jatkuvasti. 247 Satakunnan Turvapalvelut Oy tunnisti Secappin potentiaalin tapahtuman turvallisuuden parantamisessa. He käyttävät Secappia myös omassa toiminnassaan ja yhteistyö Porin kaupungin kanssa oli ennestään tiivistä. Tapahtumaturvallisuuteen erikoistunut porilainen RescSec Oy vastasi järjestelmän käytännön toteutuksesta SuomiAreenassa.

Porin kaupungin turvallisuuspäällikkö Jukka-Pekka Schroderus taustoittaa Secappin käyttöä SuomiAreenassa:

– Tärkein tekijä meille oli se, että pystyisimme tarvittaessa keskeyttämään tapahtuman nopeasti ja käynnistämään sen jälleen sujuvasti. Tällaiseen tuli tarve vuonna 2023, kun SuomiAreenan tilaisuus jouduttiin keskeyttämään rajuilman vuoksi. Lisäksi Secappilla pilotoimme turvallisuuspoikkeamien välittämistä suoraan turvallisuusjohdolle.

Secapp varmisti sujuvan ja varman tiedonkulun

Turvallisuuspäällikkö Jari-Matti Toivonen Satakunnan Turvapalveluista kertoo, että kaupunkifestivaali SuomiAreena tarjosi uudenlaisen toimintaympäristön tapahtumaturvallisuuden kannalta.

– SuomiAreena eroaa perinteisistä festivaaleista siten, että tapahtuma on levittäytynyt laajalle alueelle, ja lavoja on eri puolilla kaupunkia. Viestinnältä vaaditaan paljon, ja perinteiset radiopuhelimet eivät riitä kattamaan koko aluetta. Secappin avulla koko tapahtumahenkilökunta voitiin tavoittaa nopeasti, luotettavasti ja kaksisuuntaisesti. Tieto saavutti samanaikaisesti ja nopeasti kaikki ja pystyimme myös varmistumaan viestien perillemenosta.

”Secappin avulla koko tapahtumahenkilökunta voitiin tavoittaa nopeasti, luotettavasti ja kaksisuuntaisesti. Tieto saavutti samanaikaisesti ja nopeasti kaikki ja pystyimme myös varmistumaan viestien perillemenosta.”

Turvallisuusjohdon lisäksi Secappia käyttivät lavavastaavat ja -avustajat. Yhteensä Secappissa oli noin 80 henkilöä. Sen avulla hoidettiin päivittäiset tarkistuslistat, ajankohtainen viestintä ja ilmoitukset turvallisuuspoikkeamista. 

– Lavavastaavat saivat joka aamu Secappin kautta tarkastuslistat, ja mahdolliset turvallisuuspoikkeamat pystyttiin välittämään reaaliajassa. Sovellukseen oli tehty myös muita turvallisuuteen liittyviä painikkeita, joten tieto välittyi turvallisuusjohdolle yhdellä napinpainalluksella. Ilmoituksiin pystyi liittämään kuvia tai videoita, mikä auttoi tilannekuvan muodostamisessa. Kenenkään ei tarvinnut epäröidä yksin, kun ilmoittaminen oli helppoa ja kynnys matala, Toivonen sanoo.

Jukka-Pekka Schroderus kertoo, että turvallisuus on yhteistyötä ja jokainen toimija osaltaan edistää turvallisuutta. Kaikilla on selkeä tehtävänkuva, vastuut ja toimintaohjeet. Oli kyseessä sitten lavavastaavat, -avustajat, moderaattorit, tekninen henkilökunta, järjestyksenvalvojat, ensiapuhenkilöstö tai alueella toimivat viranomaiset. Heistä muodostuu kokonaisuus, joka varmistaa turvallisen tapahtuman toteutumisen.

Tehokas varautuminen lisäsi työntekijöiden turvallisuuden tunnetta

Sen lisäksi, että viestintä ja tiedonkulku tehostui, Secapp lisäsi myös työntekijöiden omaa turvallisuuden tunnetta. Tieto siitä, että yhtä nappia painamalla voisi kutsua ensiapua, turvallisuushenkilöstöä tai muuta apua, teki turvallisen olon. 

Vaikka tapahtuman aikana ei tarvittu suurempia kriisinhallintatoimia, Secapp antoi valmiudet nopeaan reagointiin. Jos poikkeustilanteita olisi ilmennyt, olisi tieto saatu viranomaisille nopeasti. Secapp antoi luottavaisen olon – tiedettiin, että kaikkiin tilanteisiin oltiin valmiina. 

“Olisimme pystyneet keskeyttämään tapahtuman yhdellä napin painalluksella, ja sama tieto ja toimintaohjeet olisivat tavoittaneet sekunneissa koko tapahtumahenkilökunnan”, kiittää Toivonen. 

“Olisimme pystyneet keskeyttämään tapahtuman yhdellä napin painalluksella, ja sama tieto ja toimintaohjeet olisivat tavoittaneet sekunneissa koko tapahtumahenkilökunnan.”

Tapahtuman työntekijöiden lisäksi Secapp toi myös turvallisuusorganisaatiolle mielenrauhaa. He pystyivät luottamaan siihen, että jokainen viesti välittyi suoraan kaikille tarvittaville tahoille ilman välikäsiä tai viestien muuttumista matkalla. Tieto oli yhtenäistä ja vältyttiin ”rikkinäisen puhelimen” -efektiltä.

– Mielestäni suurin Secappin tuoma hyöty tapahtumassa oli juuri kriittisen tiedon varmennettu ja samanaikainen jakaminen kaikille. Pystyin itse näkemään, kuka oli saanut ja lukenut viestin. Jos joku ei olisi nähnyt viestiä, olisimme voineet heti lähettää jonkun paikalle varmistamaan tilanteen ja tarvittaessa ryhtymään toimiin nopeasti. Tiedon jakaminen oli paitsi luotettavaa ja selkeää, myös kaksisuuntaista. Lisäksi Secappin sovellettavuus monenlaiseen oli tärkeä etu – tiedon voi välittää yhdelle tai vaikka tuhannelle samanaikaisesti.

”Mielestäni suurin Secappin tuoma hyöty tapahtumassa oli juuri kriittisen tiedon varmennettu ja samanaikainen jakaminen kaikille.”

Secapp vakuutti sekä työntekijät että turvallisuusjohdon

Secapp osoittautui toimivaksi työkaluksi sekä turvallisuusjohdon että tapahtumatyöntekijöiden mielestä. Digitaaliset tarkistuslistat ja infoviestit auttoivat pitämään kaikki ajan tasalla. Työntekijöiden palautteen mukaan erityisesti helppokäyttöiset tarkistuslistat toivat turvaa siitä, että kaikki on varmistettu ennen esiintyjien puheenvuoroja ja apu oli napin painalluksen päässä. 

Turvallisuusjohdolle Secapp antoi varmuuden siitä, että kaikkeen on varauduttu. Secapp toi myös läpinäkyvyyttä kentälle ja mahdollisti nopean reagoinnin ja avun lähettämisen paikalle. Ennen kaikkea viiveetön viestintä ja varmuus siitä, että tieto todella on tavoittanut vastaanottajat, sai kiitosta. 

Vaikka enemmistö käyttäjistä käytti Secappia ensimmäistä kertaa, he ottivat sen sujuvasti haltuun perehdytyksen jälkeen. Toiminnot oli käyttäjienkin mukaan helppo omaksua eikä kukaan tarvinnut enää apua tapahtuman aikana. 

Jukka-Pekka Schroderus näkee Secappin tuoman lisäarvon SuomiAreenassa.

– Käytössämme oli nyt työkalu, joka vastasi tarpeeseemme. Aloitimme käytön pienimuotoisesti, mikä osoittautui oikeaksi ratkaisuksi. On tärkeää miettiä, miten eri työkalut sopivat arjen toimintaan ja mitä niillä halutaan saavuttaa – olennaista on tuottaa lisäarvoa turvallisuudelle.

”Sovellus on osoittautunut erittäin potentiaaliseksi työkaluksi erityisesti ammattimaisen turvallisuusjohdon tarpeisiin.”

Secappin käyttöä SuomiAreenassa suunnitellaan myös tulevaisuudessa. Sovellus on osoittautunut erittäin potentiaaliseksi työkaluksi erityisesti ammattimaisen turvallisuusjohdon tarpeisiin. “Myös RescSecillä on aikomuksena hyödyntää Secappia jatkossakin eri tapahtumissa”, summaa Toivonen.

Toivonen suosittelee Secappia lämpimästi tapahtumaturvallisuuteen. Se on todettu äärimmäisen hyväksi työkaluksi ammattimaiselle turvallisuusjohdolle – ja tapahtumiahan riittää.

Näin Secapp auttoi SuomiAreenassa

  • Tarkistuslistojen hallinta ja ajankohtainen viestintä: Käytössä oli digitaaliset tarkastuslistat, jotka auttoivat varmistamaan, että tarpeelliset asiat on tarkistettu ja lavan tapahtuma valmis alkamaan. Myös mahdolliset aikataulumuutokset ja muu viestintä pystyttiin välittämään reaaliajassa.
  • Turvallisuuspoikkeamista ilmoittaminen: Työntekijät pystyivät ilmoittamaan turvallisuuspoikkeamista helposti ja matalalla kynnyksellä yhdellä napinpainalluksella. Kaksisuuntaisen viestinnän ansiosta he saattoivat myös kysyä lisätietoja sekä lähettää kuvia tai videota suoraan kentältä, toimien näin turvallisuushenkilöstön silminä koko tapahtuma-alueella.
  • Avun hälyttäminen: Työntekijät pystyivät kutsumaan apua yhtä nappia painamalla – oli se sitten ensiapu, järjestyksenvalvoja tai vesihuolto helteisissä olosuhteissa. Käytännössä kaikki tarvittava apu saatiin kätevästi paikalle Secappin avulla.
  • Luotettava ja viiveetön tiedonkulku: Secapp mahdollisti tiedon jakamisen kaikille kerralla ilman välikäsiä. Näin vältettiin moninkertainen tiedottaminen, mikä vähensi viivettä ja riskiä tiedon muuttumisesta matkalla. Turvallisuusjohto pystyi varmistumaan, että tieto oli saavuttanut kaikki tarvittavat tahot.
  • Läpinäkyvä tilannekuva ja joustava reagointi: Turvallisuusjohto tiesi aina reaaliaikaisesti, mitä kentällä tapahtui, ja pystyi tarvittaessa reagoimaan nopeasti, esimerkiksi lähettämään lisäresursseja tai jopa keskeyttämään tapahtuman. Valmius välittää kriittinen tieto nopeasti myös viranomaisille ja muille sidosryhmille. 

Tutustu lisää:

SuomiAreena

SuomiAreena on vuosittain Porissa järjestettävä yhteiskunnallinen keskustelutapahtuma, joka kokoaa yhteen päättäjiä, asiantuntijoita ja kansalaisia keskustelemaan ajankohtaisista aiheista. Useilla lavoilla eri puolilla kaupunkia järjestettävät tilaisuudet tarjoavat foorumin avoimelle ja monipuoliselle vuoropuhelulle. 

www.suomiareena.fi 

247 Satakunnan Turvapalvelut 

247 Satakunnan Turvapalvelut on turvallisuusalan yritys, joka tarjoaa monipuolisia palveluita, kuten vartiointia, hälytysvalvontaa, turvatekniikkaa ja tapahtumaturvallisuutta. Yritys on myös Secappin jälleenmyyjäkumppani. 

Yritys hyödyntää Secappia laajasti omassa arjessaan. Henkilökunta käyttää sovellusta muun muassa työvuorokutsuihin ja tuurauskyselyihin. Vartijat voivat hälyttää helposti lisäresursseja yhdellä napinpainalluksella. 

Innovatiivisena toimijana 247 Satakunnan Turvapalvelut Oy valjastaa Secappin toimintoja erilaisiin tarpeisiin. Esimerkiksi kohteiden poikkeamahälytyksiin, tapahtumailmoituksiin, raportointiin ja integroituna mm. palohälytyksiin. Näin voidaan esimerkiksi tehtaissa tai oppilaitoksissa välittää hälytykset ja toimintaohjeet nopeasti kaikkien puhelimiin ja mahdollistaa nopea reagointi.

www.satakunnanturvapalvelut.fi

RescSec

RescSec on porilainen turvallisuusorganisaatio, joka erikoistuu tapahtumaturvallisuuteen. Yritys tarjoaa kattavia turvallisuuspalveluita erilaisiin tilaisuuksiin, kuten festivaaleihin ja yleisötapahtumiin.

www.rescsec.fi